Sabtu, 28 September 2024

KEBALNYA ISRAEL DIMATA DUNIA?

Oleh. Huzera Ben Dan Danny Rew 

Syria. Keangkuhan zionis Israel menyerang mana 
 mana negara Islam

yang bertekad membantu menghalang Israel menghancurkan Gaza dan Rafah bagaikan bersalah tidak bersuluh ujar warga Syria.  

        Selain rakyat Israel melakukan tunjuk perasaan menentang  kezaliman pemerintah dan 
tentera mereka lebih ramai lagi penunjuk perasaa di Amerika Syarikat menentang kehadiran Benjamin Netanyahu di Mesyuarat PBB baru baru ini, para penunjuk perasaan tidak mahu Israel berada di meja PBB yang membincangkan kehancuran di Gaza, Rafah dan kini mula kemusnahan di Selatan Lubnan sehingga membunuh orang tidak bersalah.

         Korban nyawa puluhan ribu dan kemusnahan harta benda tidak terhitung akibat serangan tentera zionis Israel dikawasan negara negara Islam seperti Plastine, Lubnan dan kini mula merangka sasaran baharu seperti Iran tanpa menghiraukan piagam bangsa bangsa bersatu.

           Perbuatan ganas tentera zionis Israel bagai kebal  tidak mampu dihalang oleh PBB walaupun membunuh orang awam serta memusnahkan harta benda awam, setiap rumah orang awam mahupun bangunan kerajaan khususnya hospital  langsung tidak menyedarkan tentera Israel terang warga Plastine.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan