Isnin, 9 September 2024

MUSABAQAH ALQURAN DIRASMI BAPAK JOKOWI

Oleh. Helary Sukiono 

Samarinda.  Bapa Presiden Indonesia Joko Widodo merasmikan Pemb-

ukaan pertan-
 dingan  Musabaq-

ah Alquran  dekat sini. 
        Beliau di ironi oleh Jendral TNI Agus Subiyanto serta beberapa pegawai kanan Polis Indonesia.
        Bapak Joko Widodo Presiden Indonesia mengingatkan betapa pentingnya menghayati Alquran sebagai pedoman kehidupan seharian, antaranya permaufakatan,  kejujuran, keadilan serta perdamaian dalam kehidupan tegasnya. 

            Bapak Joko Widodo juga mengumumkan kelainan pertandingan musabaqah kali ini dengan penggunaan pelbagai teknologi digital, menerusi arus kemodenan namun perlu di ingat semua pengguna tenaga digital, agar sentiasa berwaspada dalam penyiaran demi melaksanakan penyiaran penuh bertanggongjawab dalam penyiaran tanpa sempadan. 

          Tidak semestinya kebebasan penyiaran dalam arus digital sesuka hati memuatkan bahan siaran tanpa kemahiran dalam aspek penyuntingan, ianya sangat penting  bagi mengelak sebarang bahan siaran yang  menjejaskan nama baik industri penyiaran disamping menyalahi etika kewartawanan ujar beliau. 

          Turut diundang pada pembukaan majlis tersebut sebagai mempersembahkan bacaan Alquran ialah Qari  Internasional Seyed  Mustafa Hosseini sebagai tetamu khas pada majlis tersebut.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini , tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan