Rabu, 18 September 2024

HIZBOLLAH TERPERANGKAP EJEN MOSSAD?

Oleh. Danny Rew / Huzera Ben 

Lubnan.  Hizbollah terkejut dengan beb-
 erapa jenis peral-

atan eletronik yang dibeli dari luar negara mereka dilaporkan meletup sebaik ditekan pepijat sehingga mengorbankan nyawa serta mencederakan ramai orang berhampiran. 

        Kejadian berkenaan dilaporkan telah didalangi beberapa golongan tertentu yang berkerja dalam kilang eletronik luar negara  dianggotai agent MOSSAD tersembunyi, namun beberapa kilang terlibat enggan mengesahkan selagi belum memperolehi siasatan dalaman lebih terperinci walaupun puluhan orang terbunuh dan ratusan sudah warga yang cedera tegas hospital tempatan. 

          Antara yang dilapor meletup peralatan Kelui dan walkie talkie tanpa Hizbollah dan warga Lubnanan tempuhi sebaik sahaja memegang pepijat barangan eletronik berkenaan, tidak seorang pun dari pejuang Hizbollah dan warga Lubnan sedar eletronik berkenaan dimasuk bahan letupan lebih awal sebelum memasuki negara mereka menyebabkan terlalu ramai menjadi mangsa.

           Pejuang Hizbollah dalam satu ikrar akan membalas dendam terhadap Israel yang memimpin Mossad agent mereka dalam melakukan pemasangan bahan letupan dalam alat elektronik yang menggunakan bahan pepijat jelas mereka.

          Sehingga berita ini ditulis belum ada pengakuan Israel agent mossad  nya antara dalang dengan bahan letupan keluh dan walkie talkie dikawasan Lubnan sejak beberapa hari lepas.










Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan