Rabu, 18 September 2024

VIRAL POKOK TUMBANG SAMA BANJIR

Oleh. Koijul  Hairol

Sabah. Satu peristiwa sangat menyedihkan bila  Pokok Kayu puluhan tahun ditepi tepi jalan raya diviralkan tumbang bergelimpangan diatas jalan raya,  mengapa ini berlaku dan mengapa tidak diusulkan kepad- 
 a pihak berkuasa

kerajaan negeri untuk dikaji keutuhan pokoknya sebelum tumbang dilanda ribut komen aktivis masyarakat tempatan.

      Mujurlah tidak ada laporan kemalangan jiwa dikawasan pokok tersebut tumbang kata beberapa orang tempatan yang ditemui, ada juga penduduk negeri ini yang  persoal kaki viral mengapa sudah berlaku baru heboh vital  sana sini namun tidak belajar fukos betita kajian sebelum tumbang jelas mereka.

        Kru Media Terkini Harian Malaysia banyak memerhati kepenggunaan penyiaran rasmi dalam negeri ini terlalu kurang melainkan kaki viral sahaja tiap masa, ada juga kaki viral  yang gemar menyepi dan tidak suka bertemu dengan kru akbar penyiaran umpama mereka lah yang hebat bersiaran. 

         Ada juga pengalaman kru akbar di negeri ini bagai tidak dikenali warga tempatan walau memakai Kad PRESS Perakuan Akbar namun bagai tidak wujud didepan mereka, antara punca mengapa banyak sangat permasaalah yang terbiar disetiap kawasan yang jauh dari bandar akibat sikap sebilangan penduduk tempatan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan