Sabtu, 7 September 2024

PENGKALAN ISRAEL ROSAK DIBEDIL HIZBOLLAH

Oleh. Huzera Ben

Lubnan. Tentera Israel gempar bila pengkalan mereka rosak dibedil Pejuang Hizbollah dari sempadan Lubnan Syria hari ini. 

        Pejuang Hizbollah tidak akan bertolak ansur terhadap kekejaman Israel sehingga masa kini walau banyak rakyat Plastine sudah terkorban, malah segala rumah dan kedai warga Plastine yang rosak teruk menyembah bumi langsung tidak ada sebarang ganti rugi dari pemerintah Zionis Israel.  

         Sesekali serangan Pejuang Hizbollah memasuki ruang udara berhampiran setiap markas Tentera Zionis Israel mampu menggegarkan pertahanan mereka, umat Islam yakin perjuangan Hizbollah, AlQassam dan Hamas jika didokong penuh oleh Houthi pasti bakal memperolehi kejayaan menentang serangan Zionis Israel  ujar warga Plastine. 

            Isu serangan Zionis Israel Keatas umat Islam di  Gaza dan Rafah dan kini mula menular ke sempadan Lubnan, bagaikan tidak siapa mampu menghalang segala tindakan yang dibuat oleh Zionis Israel mencedera serta membunuh rakyat Plastine tidak berdosa.

           Kebangkitan pejuang  Hizbollah, AlQassam menentang Zionis Israel masih lagi memerlukan bantuan dan sokongan semua pihak bersatu menentang Israel, semua ini bergantung kepada permaufakatan seluruh pejuang Islam diseluruh negara negara persekitaran Plastine, Lubnan, Iran, Mesir dan setiap negara Islam berhampiran.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

            
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan