Khamis, 19 September 2024

SUNGAI DAN PERPARITAN BERBAU RAMAI MEMBISU

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Isu pencemaran sungai dan Perparitan Besar diseluruh  negara masih ramai warga membisu terutama diluar Semananjung Malaysia.

        Kebanyakan pencemaran sungai dan Perparitan Besar di Semananjung Malaysia kerap  didedahkan pelbagai akbar yang berdaftar sebagai penyiaran, sebaliknya ada sahaja warga tidak peka dan sengaja berdiam diri dengan segala pencemaran bau sebilangan sungai dan perparitan besar terutama bagi negeri Sabah.

         Ini didedahkan golongan pembaca Akbar Harian Media Terkini di Sabah yang enggan disebut nama sebagai mengulas setiap kali sungai berbau disiarkan berulangkali, namun dinegeri Sabah banyak sungai berbau busuk mengalir berhampiran kampung dan kedai umpama tidak disedari tegas mereka. 

           Semua isu seumpama sukar dikesan jika warga sekeliling  semua membisu enggan mendedahkan pencemaran sungai disekeliling perkampungan mereka, tidak hairan lah banyak Sungai dan parit besar berbau busuk  berbulan bulan lama nya namun tidak  terdedah  oleh warga sekeling. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan