Khamis, 26 September 2024

SOROTAN SEMASA

MAHAL BAGAIKAN EMAS

Oleh. Basron Kirwan

LAMAN SESAWANG. Perniagaan iklan laman sosial laris namun harganya cukup tinggi berbanding produk sama di Supermarket atau kedai kedai runcit diseluruh negara sejak beberapa bulan yang lepas.

       Terkini lada cair sebotol air mineral kecil berharga RM10 manakala ikan pekasam kecil juga berharga RM10 bagai tidak masuk akal sama sekali jelas orang desa terpencil yang ditemui, ada juga orang mendakwa iklan  laman sesawang dan watsap group terlalu muda bagi mengiklankan produk makanan serta perniagaan lain dengan kadar harga tertinggi tanpa ada kawalan mutu penyiaran tegas mereka. 

        Masih ramai juga warga gagal memperinci harga produk sebenar yang dijual golongan individu sama ada seimbang dengan produk dan harganya sekali, ini menyebabkan golongan peniaga berlumba lumba menggandakan harga perniagaan mereka mengikut suka hati agar mendapat keuntungan berganda tiap hari.

        
 

SEKALI PANDANG

       Siapa percaya haiwan peliharaan jika terlalu manja pada tuan nya ia mampu santai dalam rumah bertalu, kisah hidup sang Kambing selamba memasuki rumah tuan nya tanpa merasa kekok walau dihadapan meja TV tuan nya.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan