Ahad, 15 September 2024

WARGA ISRAEL MENENTANG PERANG KEATAS PLASTINE

Oleh. Huzera Ben

Yerusselim. Dunia wajar melihat betapa pemerintahan Israel  yang menyerang segenap umat Islam di Gaza dan Rafah mencetuskan kecaman dan tunjuk perasaan rakyat mereka sendiri.

            Bayangkan lah setiap hari rakyat Israel berhimpun  dibendung pemerintah dalam jumlah ribuan orang menuntut perang dihentikan demi keselamatan keluarga mereka dalam tahanan pejuang Islam Plastine. 

        Malah pemimpin negara negara Islam  juga harus bertekad bersatu membantu Plastine sebagaimana perjuangan rakyat Israel menyedarkan pemerintah mereka menghentikan perang keatas rakyat Gaza dan Rafah.

         Bayangkan keberanian rakyat Israel berhimpun dikeliling gedung pemerintahan kerajaan mereka demi mendesak menghentikan perang terhadap Gaza dan Israel, yang banyak mengorbankan nyawa umat Islam tidak berdosa akibat kekejaman tentera zionis Israel pimpinan Benjamin Netanyahu sekutu Pemerintah Amerika  Syarikat. 

        Rakyat Israel sendiri sudah berarak dan berhimpun digedung pemerintah Benjamin Netanyahu bagi mendesak menghentikan serangan ke Gaza dan Rafah demi melindungi saudara mara mereka yang masih dalam tawanan pejuang Islam ujar mereka.







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan