Rabu, 4 September 2024

AWAS PENGHUNI LORONG GELAP?

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur.  Ramai aktivis masyarakat negeri Sabah mendedahkan terlalu ramai pengunjung Lorong Gelap penjualan bahan terlarang serta jual perjudian gelap. 

        Isu seumpama dilaporkan kumpulan aktivis masyarakat sudah berlaku bertahun lamanya, namun tidak nampak sebarang perubahan dalam negeri Sabah berikutan dilaporkan terlalu banyak petugas  Tonto disetiap penjuru mengawalnya.

         Penjualan bahan terlarang dikuasai golongan yang dipercayai orang asing yang nampak beruniform lesap dalam sekelip mata namun dilanggani orang Sabahan, manakala penjualan nombor gelap juga dilaporkan dikuasai kaum wanita bersolek tebal yang dilaporkan ada yang melakukan serampang dua mata ujar mereka.

        Sehubungan  dengan pendedahan ini Penjualan Bahan Terlarang dan Perjudian Nombor Gelap warga Sabahan perlu bersatu menjauhi nya  agar Golongan Penjual Sendiri Yang Berhenti Memperdagangkan Jualan berkenaan.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan