Khamis, 19 September 2024

RAKYAT ISRAEL TUNTUT DIHENTI PERANG

Oleh. Huzera Ben

Lubnan. Rakyat Israel berarak hampir setiap hari bagi mendesak Perang Dengan Umat Islam dihentikan serta
 merta sebagai  

menjaga setiap anak anak dan perempuan sepanjang tempoh hayat hidup mereka di Gaza dan Rafah.  

       Rakyat Israel 

juga bimbang dengan kebangkitan maufakat pelbagai pejuang Islam mula menunjukkan persiapan mereka mula menyerang  
Israel, 

      Antara kegusaran rakyat Israel ialah keluarga mereka yang masih didalam tahanan Pejuang Hamas, Pejuang Hizbollah mahupun AlQassam tentu sekali boleh terkorban jika tentera Israel tidak berhenti membedil Gaza dan Rafah.

         Selain dari itu kesiapsiagaan pejuang Islam mula mempamerkan kesepakatan bagi menentang segala serangan tentera zionis Israel mampu mengancam rakyat Israel disekitar sempadan, tidak hairan lah jika ribuan rakyat Israel sanggup berarak disetiap penjuru jalan menuju kepusat bangunan pentadbiran negara mereka bagi menunjuk kemarahan dan bantahan mereka.

           Sehingga berita ini ditulis belum ada pengunduran tentera Israel di Gaza dan Rafah secara menyeluruh walaupun sudah diarahkan oleh pihak PBB dalam mesyuarat pungutan suara, diharapkan lebih 120 negara menyokong pengunduran tentera Israel di Gaza dan Rafah mahupun sepanjang sempadan tanah Plastine dengan Israel berjaya dilakukan oleh Israel.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan akbar Media Terkini Harian Kuala  Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan