Khamis, 26 September 2024

MENGAPA SEMUA INI TERJADI?

 Oleh. Koijul

Hairol 

      Jelajah pengembaraan didalam dan luar negara mampu melihat pelbagai ragam wanita tanpa mengira usia sehingga sukar dibezakan mana bujang dan mana bersuami.

        Semua langkah langkah mereka serupa boleh menggoncang iman setiap lelaki yang  dilintasi setiap hari tepat memancar didepan mata, malah ada sesetengah dari mereka ini dengan sengaja senyum Menggoda serta menggesel badan montok jika melintasi laluan jalan sempit tanpa segan silu walau tersentuh sesuatu yang terlindung tabir mereka. 

       Dalam mendepani pemakaian wanita yang menjolok mata apa tak lagi yang terlalu seksi mata golongan lelaki  wajar memperkemaskan keimanan dalam diri agar tidak muda goyah,  ianya penting agar setiap lelaki muda mahupun tua mampu mendepani pelbagai corak pemakaian menjolok mata walau Dimana pun berada khususnya bujang mahupun beristeri harus berwaspada.

      Kebanyakan golongan wanita berpakaian seksi dan menjolok mata bagai tak kisah dan biasa sahaja mendepani golongan lelaki muda mahupun yang tua, ini membuatkan ramai lelaki yang kuat iman sendiri menjauhi golongan wanita yang seksi dan menjolok mata didalam kumpulan ramai setiap hari. 

       Pendedahan ini adalah misi peringatan  kaun wanita mahupun lelaki supaya menjauhi pandangan yang tidak baik jika gagal menguasai daya fikir dalam diri, ianya penting bagi menjaga kedua dua maruah diri  agar tidak terjebak dalam perbuatan yang tidak baik didalam jangkamasa panjang.





Nota. Dilarang membuat ulasan  berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan