Isnin, 16 September 2024

KEANGKUHAN TENTERA ISRAEL KINI DIHUKUM RAKYAT

Oleh. Huzera Ben

Yerusselim. Dalam keangkuhan tentera Israel menyerang dan membunuh 
 warga Gaza dan 

Rafah hampir setiap hari, ribuan penduduk Israel berarak mengelilingi bangunan pusat pentadbiran kera-

jaan Israel melaungkan slogan meminta semua serangan ke Gaza dan Rafah secepat yang boleh demi menyelamatkan semua tawanan keluarga mereka ditangan pejuang Islam tempatan.
        Penunjuk perasaan Israel melaungkan kata kata menghentikan perang keatas umat Islam disamping mereka membakar suar pelbagai warna dan mengecat muka warna merah  sebagai simbolik umpama darah sebagai protes keluarga mereka yang terbunuh dalam serangan Israel di Gaza dan Rafah. 

          Menurut rakyat Israel mereka mendesak Benjamin Netanyahu agar menghentikan perang demi membebaskan keluarga mereka yang masih dalam tahanan pejuang Islam Gaza dan Rafah, keluarga mereka yang masih hidup dalam tahanan tidak akan terlepas selagi Tentera Zionis Israel tidak berhenti melakukan serangan di Gaza dan Rafah konon nya memburu pejuang namun kanak kanak dan wanita yang terbunuh.

       Penunjuk perasaan berkenaan tidak akan berhenti selagi Tentera Israel tidak menghentikan serangan dibumi Plastine sehingga lebih 40,000 sudah terbunuh wanita dan kanak kanak hingga kini, malah rakyat Israel juga menggesa dunia campur tangan dengan perbuatan Pemerintah Israel membunuh anak anak dan wanita yang tidak berdosa sama sekali serta bukan radar buruan Israel.








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar harian ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

           

Tiada ulasan:

Catat Ulasan