Ahad, 1 September 2024

LAGI IKAN HIDUP BERKUMPUL DIPANTAI

Oleh. Norsham Haji Tukirin/Helary Sukiono 

SulSel.  Satu lagi Ikan Paus terdampar dipan-
tai Bisowa Kota
 

Makassar dekat sini masih menimbulkan tanda tanya apakah puncanya.

      Selain ikan paus ada juga ratusan ribu ikan iklan kecil dan sedarhana berkumpul ditepi pantai mahupun tebing sungai besar dalam negara mahupun luar negara terus menimbulkan tanda tanya setiap warga yang melihatnya.

          Namun dalam kejadian ini sukar untuk diramal apakah punca sebenar segala kejadian ikan berhimpun  dipantai mahupun tebing sungai, berbeza dengan sikap segelintir masyarakat yang hanya membaca petikan berita namun melupakan sekelip mata tanpa berfikiran pisitif.  

       Menurut beberapa ahli fikir yang ditemui semua yang berlaku adalah petunjuk dari tuhan maha berkuasa betapa jika ada manusia melanggar peradaban dan tidak insaf, pastinya akan diberi petunjuk ganjil sebagai langkah keinsafan agar setiap kesalahan dilakukan pasti mendapat keampunan dari nya cepat atau lambat sahaja.

         Apapun segala pendedahan ini wajar dihayati serta melangkah penuh keinsafan diri masing masing walau dimana sekalipun berada demi maruah bersih didalam diri.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan