Khamis, 29 Februari 2024

URUSNIAGA MENINGKAT TINGGI HARI INI

Oleh. Helary Sukiono

Indonesia. Semua kadar harga perniagaan hari ini diseluruh negara telah meningkat tinggi bermula 1 March 2024 keluh penduduk seluruh negara.

Kebanyakan rakyat miskin rasa tertekan dengan kenaikan harga barangan seluruh negara hari ini namun tidak mungkin terasa bagi warga yang berpendapatan besar. 

Isu kenaikan kadar harga barangan bagi negara ini sungguh memberi tekanan terhadap rakyat berpendapatan rendah, namun tidak ada sebarang pilihan bagi orang miskin dirantau ini melainkan terpaksa berjimat cermat dalam kos perbelanjaan bulanan keluarga. 

Menurut warga miskin negara ini, jika tekanan hidup bagi kos kenaikan barangan tidak dapat dibendung pemerintah negara ini dalam jangka masa panjang, pastinya bakal menggalak lebih ramai penduduk miskin negara ini bakal berhijrah keluar negara demi mencari kewangan lebih bagi menampung kehidupan keluarga mereka.

Penduduk Indonesia yang tergolong orang miskin merayu kepada pemerintah agar mencari jalan bagi membantu rakyat miskin bagi pemberian bantuan kos sara hidup demi keluarga ramai mereka sepanjang masa.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan