Isnin, 26 Februari 2024

BERSIKAP JUJUR AMANAH DAN PEMURAH AMALAN HIDUP

"Bentuk Lah Amal Mulia, Amanah, Jujur Dan Pemurah Dengan Sahabat Handai Walau Dimana Juga Berada, Ianya Sangat Penting Jika Mahu Memperkasa Keimanan Dan Amalan Dalam Meniti Kehidupan Dimuka Bumi Ini" 

Oleh. Helary Sukiono

Jakarta. Ramai warga berusaha melaksanakan amalan agama dalam kehidupan harian mereka, namun ada yang tidak sedar mahupun sengaja cuba memperdaya orang lain demi kepentingan peribadi.

Antara isu yang diterima kru Media 
Terkini Indonesia dari individu yang mahu berurusan dengan syarikat pengiklanan  serantau, namun bila diberi pelbagai penerangan dan pandangan golongan terlibat terus menyepi dan tidak menjawab segala penerangan yang telah dikemukakan. 

Sejak beberapa minggu lepas banyak cabaran yang berlaku melibatkan luar negara bagai berpuak puak dengan seagama sendiri demi mementingkan diri sendiri, namun golongan terlibat  bagai terlupa bahawa membelakangkan kaum seagama sendiri merupakan satu perbuatan yang tidak baik dan bukan satu amalan yang mulia apa tak lagi orang dikenali.

Sebagai golongan beragama pamerkan kemuliaan diri terhadap rakan rakan sejagat yang dikenali dan laksanakan urusniaga yang telah ditempah tanpa menyakitkan hati golongan peniaga, semua gedung perniagaan dirantau Nusantara dan sekitar berhampiran perlu keiklasan dari warga yang berurusan setiap masa dan jangan sesekali bercakap tidak serupa bikin pesan warga Nusantara yang ditemui. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


Tiada ulasan:

Catat Ulasan