Rabu, 21 Februari 2024

BENARKAH SEPANJANG TAHUN ADA?

Oleh. Norsham Haji Tukirin 

Sabah. Benarkah Madu Tualang  sepanjang tahun ada diseluruh Borneo berikutan Pemerdagangan nya tidak pernah terputus secara bergerak di Sarawak dan Sabah lapor penduduk tempatan.

Ramai warga mendakwa MADU TUALANG hanya 2 ke 3 kali sahaja ada sepanjang tahun namun setiap hari sepanjang tahun ada sahaja bergerak menjual MADU TUALANG diseluruh Borneo, amat menjadi persoalan mengapa MADU TUALANG tidak pernah habis dijual golongan tertentu sepanjang tahun sedangkan POKOK TUALANG  pandai kosong sarang nya sepanjang tahun.

Tidak hairan lah Madu Tualang bagi pakar menanti musim nya hanya akan membeli bila sampai pada tarikh sebenar Madu Tualang bersarang lama disetiap Pokok Tualang, Madu Tualang yang dijual tanpa henti sepanjang tahun dilaporkan bukan madu yang asli malah ramai yang mendakwa ianya Madu Tiruan ujar warga asli yang ditemui. 

Siapapun pembeli Madu Tualang berhak meneliti kesahihan dan keaslian Madu Tualang yang mereka beli  agar tidak terbeli dengan Madu Tualang Tiruan diseluruh Borneo.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan