Sabtu, 10 Februari 2024

HATI HATI JUAL IKAN SERANTAU

Oleh. Koijul Hairol

Nusantara. Pedagang ikan basah serantau perlu diteliti para pembelinya bagi mengelak IKAN DIBUBUH PENGAWET MAYAT atau IKAN MENGGUNAKAN BAHAN LETUPAN demi keselamatan keluarga golongan pembeli. 

Ingatan ini disuarakan aktivis masyarakat nusantara berikutan terlalu banyak menjadi penjual iklan basah sehingga membanjiri didalam bandar serta luar bandar, kebanyakan penjual ikan bergerak juga tidak mempamerkan kelulusan surat penjual ikan dari pihak
berkuasa tempatan apa tak lagi ikan diperolehi meragukan. 

Masyarakat nusantara perlu berwaspada jika menemui penjual pelbagai JENIS IKAN SEHINGGA keluar bandar demi mengelak penjual yang tidak bertanggongjawab,  latarbelakang penjual juga wajar diteliti siapa dan dari mana asal usul mereka sebelum membawa ikan basah untuk dijual sehingga keluar bandar disetiap negara serantau.

Kawalan harga penjualan ikan basah dari bandar sehingga keluar bandar wajar dipantau setiap penguatkuasa setiap negara demi tidak berlaku kenaikan mendadak, orang ramai juga wajar bijak memilih Ikan Basah berkualiti dengan harga yang berpatutan tanpa berlaku perletakan harga yang melambung tinggi demi mengaut keuntungan peribadi.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan