Ahad, 4 Februari 2024

SERAMPANG CURI AIR DAN LETRIK?

"Mencuri Dua Serampang Air Dan Letrik Sukar Dibendung Memandangkan Ramai Warga Sabah Suka Membisu Berbanding Melapor Apa Yang Mereka Pandang Setiap Masa" 

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Isu mencuri dua serampang  Air Dan Letrik bukan perkara baharu bagi negeri Sabah malah bertahun sudah berlaku namun tidak pernah berakhir sampai kehari ini.

Anehnya kebanyakan pencuri air dan letrik ini dilaporkan penghuni rumah setinggan golongan miskin yang dilaporkan, sebaliknya ramai penghuni rumah setinggan Sabah berkereta 2 hingga 3 biji satu rumah kawasan setinggan.

Ini didedahkan warga Sabah yang terkilan kumpulan setinggan muda mencuri air dan letrik sedangkan sebuah rumah setinggan 3 biji kereta mereka jelas warga Sabah.

Kerajaan Sabah wajar mengkaji kelayakan sebenar penduduk rumah setinggan adalah tidak memiliki harta apa tak lagi bersusun 2 hingga 3 kenderaan sederhana, ianya wajar tidak boleh masuk didalam kloni setinggan yang bebas mencuri Air dan Letrik sesuka hati berikutan kemampuan mereka memiliki 2 hingga 3 biji kereta lapor orang Sabah.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala  Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan