Khamis, 8 Februari 2024

RAMAI WARGA PERSOAL KERJA MEREKA

"Siapa Dan Apa Kerja Mereka Dalam Sabah Sehingga Membanjiri Negeri Tersebut Bergerak Sana Sini Entah Apa Sebenar Permit Pekerjaan Mereka Soal Penduduk Sabah" 

Oleh. Basron Kirwan

Sabah. Bergerak sana sini dengan kereta atau motorsikal bawa barang atau buku tulis sahaja mereka mampu tinggal lama didalam negeri Sabah jelas orang Sabah hari ini. 

Golongan yang dilaporkan bergerak bebas entah apa sebenarnya pekerjaan mereka dilaporkan sukar dikenal pasti suku etnik mereka, ramai  golongan terlibat berkeliaran dipelusuk Sabah namun majoriti orang Sabah tidak tahu dari mana asal usul mereka apa tak lagi cakap melayu terlalu sedikit ungkap orang negeri ini.

Dalam tinjauan Kru Media Terkini Sabah golongan yang berkeliaran nampak macam Pakistan dan ada juga mirip warga India namun sukar dikesan sebab tidak tahu bahasa Melayu, semua persoalan ini sangat mengelirukan penduduk Sabah didalam bandar mahupun pekan berikutan bila ada operasi bersepadu pihak berkuasa tempatan mereka akan hilang beberapa lama entah kemana ujar warga Sabah.

Warga Sabah boleh laporkan pada setiap Ketua Kampung dalam kawasan masing masing jika kumpulan terlibat memasuki perkampungan mereka dari masa kesemasa sebagai tindakan lebih lanjut. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam  akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan