Sabtu, 24 Februari 2024

BENARKAH ORANG SABAH TIDAK KENAL JALAN?

Oleh. Gifkir Aming 

Sabah. Ramai penduduk negeri ini mengaku tidak tahu arah berjalan laluan jalan raya walaupun sudah bergelar remaja. 

Ini didedahkan seorang gadis yang mahu ke Kota Kinabalu dari Terminal Bus Inanam namun tidak tahu dimana arah jalan menuju Kota Kinabalu, tergamam juga penduduk Sabah langsung tidak tahu jalan ke Kota Kinabalu dengan hanya jalan dua hala Ke Tuaran dan Ke Kota Kinabalu.

Kru Media Terkini yang berada ditempat gadis terlibat bertanya hairan dan bertanya gadis berkenaan asal dari Mana, gadis tersebut berasal dari pantai timur Sabah sahaja namun tidak tahu mengenal halatuju jalan raya yang dilalui ke Kota Kinabalu. 

Mujurlah warga Inanam baik baik bagi petunjuk laluan ke Kota Kinabalu bagi memudakan perjalanan setiap orang yang tidak tahu jalan nya ketempat yang dituju.

Semua warga perlu mengenali setiap lorong jalan raya yang dituju bagi mengelak berlaku sesat ditengah jalan, malah adalah lebih baik berusaha mendapatkan peta laluan perjalanan diseluruh Sabah dari masa kesemasa.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelukusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan