Sabtu, 24 Februari 2024

PENDUDUK SABAH DITAHAN DIMELAKA

Oleh. Basron Kirwan

Melaka. Pemegang Kad Pengenalan dilapor berasal dari Sabah ditahan JPN Melaka berikutan dipercayai Kad Pengenalan Palsu dan soal siasat didapati pemegang Kad Pengenalan terbabit warga Fhilipina.

Anehnya pemegang Kad Pengenalan terlibat memegang Kad Tersebut selama 39 tahun dimana kini dilapor berusia 53 tahun boleh bebas berhijrah ke Melaka, mungkin kah masih ramai yang belum dikesan didalam pemegang Kad Pengenalan Palsu ini diseluruh Sabah dan Malaysia amnya apa tak lagi golongan dari luar negara.

Pihak berkuasa negeri Melaka disanjung tinggi berikutan kecekapan mereka mengesan pemegang Kad Pengenalan Palsu tersebut, jika tidak semua keistimewaan warganegara Malaysia mampu dikecapi golongan PATI yang memalsukan dokumen rakyat Malaysia dari Sabah.

Sehubungan dengan tertangkapnya rakyat Sabah pemegang Kad Pengenalan Palsu PATI dari Fhilipina semua warga perlu berwaspada dengan golongan terlibat, bayangkan 39 tahun menyamar sebagai warganegara Malaysia di Sabah memperolehi semua kemudahan sebagai rakyat Malaysia cukup beruntung walaupun PATI.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan