Sabtu, 10 Februari 2024

FIRMA KESELAMATAN HARUS BERTANGGONGJAWAB

"Jangan Abaikan Tanggongjawab Dalam Isu Persenjataan Demi Keselamatan Sejagat" 

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Nasihat pasukan polis terhadap semua pengusaha firma keselamatan harus dipatuhi demi keselamatan masyarakat sejagat dalam jangkamasa panjang. 

Polis mengingatkan semua firma keselamatan supaya sentiasa menyimpan senjata api didalam bilik kebal khas senjata seperti yang diperuntuk pada undang undang firma terbabit, kecuaian membiarkan senjata api disetiap bilik sewa anggota pengawal keselamatan sehingga dibawa katil dan almari merupakan satu kesalahan dalam firma keselamatan menurut jurucakap polis dekat sini. 

Pasukan polisvmembuat ulasan ini semasa merampas senjata api dari pengawal keselamatan sekitar selangor berikutan tidak ada penyimpanan khusus didalam tempat tinggal mereka, malah polis juga ada merampas senjata api yang disimpan didalam van keselamatan mereka bagai pengabaian firma keselamatan terbabit tanpa menyediakan bilik kebal dalam kediaman pengawal mereka.

Kejadian ini harus dijadikan iktibar semua firma keselamatan seluruh negara supaya ianya tidak lagi berulang dari masa kesemasa.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan