Selasa, 6 Februari 2024

MISTERI ALAM SEJAGAT

Oleh. Helary Sukiono

Britan. Ikan berkaki empat menggemparkan  masyarakat tempatan mahupun dunia amnya bila mana ianya ditemui diperairan negara tersebut. 

Apakah hanya dinegara tersebut sahaja yang menemui Ikan berkaki serta bertangan yang dijumpai terlalu sukar memberi jawapan berikutan sehingga berita ini ditulis tidak ada maklumat diperolehi ikan seumpama dalam asia tenggara.

Apa juga Ikan yang ganjil terus menjadi perhatian masyarakat seluruh dunia walau dimana juga berlaku kemunculan nya pasti jadi buruan para penggemar misteri kisah benar.


 LEGASI KG. BAMBANGAN TAMBUNAN 

Oleh. Koijul Hairol

Parlimen Keningau.  Amalan pemakanan orang orang kampung disamping bergerak kerjaya perkebunan warisan keturunan penduduk Kg. BAMBANGAN Tambunan merupakan faktor warga setempat banyak yang mampu berusia 90 tahun dan keatas.

Ini diakui oleh seorang pesara guru di SK Bambangan Tambunan yang mahu dikenali Cekgu Yassin yang mengenali ramai penduduk Kg. Bambangan berusia 100 tahun (dalam gambar) memiliki pengetahuan dalam pemakanan kampung berkhasiat.

Apapun wargakota berusia muda mudi boleh sesekali masuk kampung mempelajari cara pemakanan bagi menjaga usia berbadan sihat walaupun berusia lebih 100 tahun jelas Cekgu Yassin.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan