Ahad, 25 Februari 2024

HATI HATI MUSLIHAT INDIVIDU SUANG PARAI

Oleh. Williem Anak Lagau

"SAYA JUAL TANAH DAN KERETA"

Kota Kinabalu. Penduduk negeri ini diminta berwaspada dengan individu yang mengaku jual Tanah dan Kereta tengah mencari pengiklanan akbar yang bersiaran luas, sebaliknya bila diperkenalkan dan dibincangkan harga individu SUANG PARAI SEPANGGAR (orang tempatan) menyepi diri tanpa menjawab semua penerangan yang diminta.

Individu terlibat mengaku kenal lama kru Media Terkini namun bagai tidak menjawab segala penjelasan yang diberi entah apa motif pihak terlibat menemui kru akbar ini jika sekadar mencurah lakonan dirinya.

Menurut sumber yang mengenali individu terlibat, Ianya dilaporkan banyak cerita kosong setiap kali berjalan berjumpa dengan orang ramai apa tak lagi pihak yang dikenalinya, sebaliknya individu terlibat akan meminggirkan diri jika berjumpa dengan orang asing tanpa mencurahkan cerita kosong atau tipu muslihat dengan mereka. 

Kejadian tersebut kerap berlaku namun yang terbaru dengan kru Media Terkini adalah antara yang terbaru sekali bagaikan individu terlibat sengaja melakukan pembohongan, dengan pendedahan ini penduduk Sabah perlu berwaspada dengan individu terlibat agar tidak menjadi mangsa seterusnya Jual Tanah dan Jual Kereta sebagai kata kata manis yang tidak perlu dilayan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan