Ahad, 4 Februari 2024

SELANGKAH SEMINGGU

"Warga Desa Terus Tertekan Di Sabah Berikutan Semua Urusniaga Dikampung Terpencil Meningkat Tinggi" 

Oleh. Williem Anak Lagau 

Sabah. Orang kampung terus mengeluh apabila ada peniaga ambil kesempatan menaik kadar harga barangan makanan terlalu tinggi walaupun diangkut dengan kereta sendiri sehingga tidak kenal hukum RIBA dalam perniagaan cara Islam.

Bayangkan lah harga ikan bilis yang dilaporkan RM4.50 sampai diluar bandar dijual pula dengan harga RM10.00 sebungkus menyebabkan orang kampung sedih dan keciwa ujar mereka.

Banyak barang makanan  yang dijual lebih sekali ganda  dari harga pasaran namun mereka yang berniaga dikampung terpencil tidak menghiraukan orang orang miskin Diperkampungan terpencil. 

Sehubungan dengan pendedahan ini pihak penguasa perdagangan wajib turun padang memantau peniaga yang aktif mengaut keuntungan tanpa menimbang orang miskin luar bandar.


HATI HATI UMAT ISLAM DENGAN PENYEBARAN AYAT INI 

Sejak beberapa minggu lalu pelbagai ayat ayat mirip rujukan umat Islam namun bila dibaca sampai habis ianya disusun pihak agama lain yang tidak diketahui tujuan hidup seharian.

Umat Islam perlu menjauhi susunan kata ini bagi mengelak terpedaya dengan segala dakyah agama lain bagi menarik sokongan umat Islam dalam jangka panjang. 

Sesiapa yang nahu memelihara akidah Islam jauhi amalan dalam ajaran seperti dalam gambar yang diwatsap group  hampir setiap hari, perkataan tersbut sekadar daya usaha memesongkan amalan orang yang cetek pembawaan didalam Islam  sehingga memelihara penyebaran ayat ayat tersebut.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran  dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan