Sabtu, 24 Februari 2024

PERIKATAN NASIONAL BOLEH RAIH SOKONGAN

Oleh. Koijul Hairol 

Sabah. Pemimpin Perikatan Nasional Sabah boleh meraih sokongan rakyat tempatan jika gerak kerja dipertingkatkan sehingga keperingkat rakyat jelata.

Malah ramai rakyat jelata yang menanti pemimpin parti politik menemui mereka sebagai meluahkan isu isu yang rakyat jelata tempuhi,  sebaliknya jika PN hanya menunggu pilihan raya baharu bergerak menemui rakyat jelata Sabah mungkin sukar diramal halatuju sokongan mereka.

Ini disuarakan beberapa aktivis politik Sabahan yang menemui Media Terkini dekat sini beberapa hari yang lepas, malah warga pengundi Sabah masing masing memiliki pandangan masing masing siapa calon yang boleh bersama rakyat tegas mereka.

Perikatan Nasional  yang dianggotai PAS, GERAKAN dan BERSATU masih lagi memiliki Adun Lantikan dalam kerajaan GRS negeri Sabah masa kini mewakili PARTI PAS yang mungkin kurang disedari warga tempatan Sabah.

Dalam tinjauan Kru Media Terkini Sabah, ada pemimpin parti politik yang gemar bercakap perjuangan untuk Sabah namun tidak ada usaha pun kearah pembelaan rakyat sebenar apa tak lagi meninjau kepayahan hidup rakyat jelata.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Malaysia. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan