Selasa, 13 Februari 2024

PEMANDU BARAN DILUAR KEWARASAN

"Semua Penumpang Bus Mini Perlu Tahu Hak Mereka Memilih Bus Mini Lengkap, Dan Bukan Diputar Belit Pemandu Tidak Lengkap Menyewa Bus Mini Dan Permit Orang Lain" 

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Kota Kinabalu. Tindakan seorang pemandu Bus Mini Telipok Ria mengamuk sakan  terhadap seorang pemandu lain dianggap baran dan keterlaluan.

Kejadian tersebut berlaku di Bus Perhentian depan Sekolah St. Peter Telipok akibat berpunca dari penumpang memilih bus mini yang lengkap dan berhemah demi nyawa mereka.

Bus Stop tersebut bukan terminal berdaftar dan penumpang bebas mencari sesiapa juga Bus Mini Lengkap yang hendak dinaiki, melihat perilaku tersebut pemandu panas baran berkenaan lantas menyerbu dan memarahi pemandu bus mini yang lengkap bagai tidak hormat orang lain.

Para penumpang bus mini yang lengkap dimarahi pemandu panas baran keciwa sikap seumpama walaupun bus stop terlibat bukan terminal didaftarkan, seluruh penumpang yang berada di Bus Stop St. Peter Telipok bebas memilih bus mini yang mereka naiki tanpa boleh diugut sesiapapun pemandu bus mini dikawasan berkenaan.

Sehubungan dengan kejadian tersebut hari ini  pihak JPJ dan LPKP serta POLIS wajib melakukan pemantauan setiap hari dikawasan tersebut, bermula jam 7.30 pagi hingga 10.00 pagi ketika ramai penumpang menunggu bus mini yang lengkap dan bertanggongjawab menjaga nyawa dan keselesaan penumpang tegas mereka yang ditemui. 






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan