Isnin, 19 Februari 2024

PARTI POLITIK DENGAN ORANG ASING SIAPA MENGANCAM?

"Parti Politik Malaya Dan Orang Asing Amnya PATI Siapa Lebih Menggugat Masa Depan Sesebuah Negeri, Ini Perlu Diambil Kira Oleh Semua Warga Yang Memilih Parti Politik Menjadi Kerajaan Negeri" 

Oleh. Norsham Haji Tukirin 

Sabah. Percaturan politik perlu diambil kira situasi jumlah kependudukan rakyat berbilang bangsa dalam sesebuah negeri agar mampu merancang aspek keselamatan, pembangunan serta ekonomi yang maju dan teratur.

Sikap tamak berkuasa sehingga berseteru dengan etnik sendiri akibat berbeza kefahaman parti politik perlu dijauhi dan harus bersaing bersih walaupun parti berpusat diluar Sabah, PKR, DAP, UMNO, MCA, MIC, PAS, BERSATU, AMANAH, MUDA dan PBM semuanya parti dari luar negeri Sabah namun kepimpinan parti tersebut diterajui oleh orang orang asli Sabahan tanpa perbezaan.

Ini didedahkan sebilangan pemimpin veteran parti politik Sabahan bagi mengulas berhubung isu kempen menolak parti Malaya yang dicanangkan oleh kumpulan parti politik tempatan, anehnya ada rasa ketidakpuasan hati dengan kekuatan parti politik Malaya yang saban hari bersama berita berita semasa namun ada orang parti politik tempatan berdiam diri dengan orang asing dan PATI  amnya ujarnya.

Biar kita sesama MALAYSIA serumpun namun perlu kita bersama sama menghalang orang asing ambil kuasa berkerja atau berniaga secara haram disetiap pekan dan bandar dengan kebanyakan rokok seludup atau semua barangan bersubsidi  diseludup keluar negara Sabah.

Sehingga berita ini ditulis sukar dapat menembusi panggilan beberapa pemimpin parti politik Sabahan malah watsap juga tidak  dilayan berulangkali, walaupun diperkenalkan dari mana pemanggil berurusan parti politik mereka sebagai wacana dan bicara keatas rakyat berbilang bangsa dan agama.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarag

Tiada ulasan:

Catat Ulasan