Isnin, 26 Februari 2024

DADAH SAMPAI BILA BERSIH DIASIAN?

Oleh. Helary Sukiono 

Myanmar. Tindakan pantas pihak berkuasa dinegara ini menahan dadah (gambar) yang cuba diseludup keperairaan Malaysia telah menyelamatkan seluruh warga dari terjerumus dalam najis dadah musuh setiap negara Asian. 

Anehnya sampai bila kah Dadah pemimpin kerajaan sedunia boleh hapuskan agar tidak ada lagi yang mampu mengancam kehidupan generasi muda mudi masa kini, jika dadah (gambar) ini terlepas ke Malaysia adakah tidak akan wujud agent membawa sebilangan kecil dadah tersebut menyusup masuk kedalam negara ini. 

Sabah hari semakin bertambah banyak dadah yang diedarkan seluruh dunia namun pemansuhan pengedar besar besaran sukar dilaksanakan walaupun ada negara yang berteknologi canggih dadah tetap berleluasa.

Bagi negara negara membangun, isu  pengedaran yang lebih kecil juga terus menakutkan generasi muda mudi mereka berikutan sistem pemantauan masih jauh ketinggalan berbanding negara negara maju, tidak hairan lah ada pembuat  dadah besar besaran diluar negara berusaha sedaya upaya mencari laluan alternatif bagi memasarkan najis dadah  demi mereka mengaut keuntungan masing masing.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur.  Pengarang

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan