Peratus Produk Ini Dipasaran Adalah Tiruan Atau Diciplak Bagi Mengaut Keuntungan Yang Tinggi"
Oleh. Basron Kirwan
Kuala Lumpur. Isu
Ramai penciplak Madu Tualang dan Madu Kelulut tidak mahu mempromosikan produk mereka dalam akbar akbar yang berdaftar berikutan sesuatu keraguan mereka dalam sistem pengiklanan, tidak hairan lah mereka gunakan media sosial peribadi mereka bagi mempromosi Madu Tualang dan Madu Kelulut ciplak sebagai memperolehi pelanggan terbanyak.
Untuk rekod terlalu ramai penjual Madu Tualang diseluruh nusantara namun sarang Madu Tualang tidak terlalu banyak sepanjang tahun dikawasan Nusantara, persoalan nya dari mana semua Madu Tualang diperolehi sehingga melambak diseluruh Asia sedangkan Madu Tualang tidak ada yang memeliharanya.
Demikian juga Madu Kelulut walaupun banyak golongan penternaknya namun masih juga ada yang menciplaknya sebagai jualan mengaut keuntungan berganda setiap hari, ini lah sikap warga yang perlu dijauhi apa tak lagi sikap tamak golongan penjual ciplak dimerata tempat tanpa rasa bersalah menipu pelanggan yang membelinya.
Semua penggemar Madu Tualang dan Madu Kelulut harus bijak memilih pembelian tersebut dipasaran apa tak lagi jika penjualnya tidak dikenali, para penternak juga harus berwaspada jika menjual pada pemborong untuk dijual semula agar berwaspada demi mengelak sistem menciplak produk terlibat.
Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
Tiada ulasan:
Catat Ulasan