Ahad, 18 Februari 2024

SEMUA MASAKAN PELBAGAI KAUM BAIK

"Masyarakat Berbilang Kaum Memiliki Pelbagai Jenis Masakan Yang Lazat Namun Perlu Waspada Pada Setiap Kebersihan, Terutama  Para Pengendali Masakan Apa Tak Lagi  Aspek Perwatakan Pengendalinya" 
Oleh. Koijul Hairol

Nusantara. Semua penggemar makanan asli dan buatan tangan pelbagai etnik seluruh Asia perlu berhati hati dengan status kebersihan nya. 

Ramai pembuat makanan asli sangat meragukan cara pengendalian atau penyimpanan nya terutama produk yang dijual dalam pasaran, namun tidak ramai yang mengutamakan pemilihan makanan asli yang mereka rempah walaupun terdedah tanpa penutup diatas meja pameran jelas orang ramai. 

Menurut sumber orang ramai, permakanan yang dijual atas meja jarang sekali bertutup walaupun ditempat terbuka seperti tamu mingguan atau pasar malam, kebanyakan yang melintas sekadar membeli tanpa mengambil kira kebersihan makanan termasuklah golongan yang menjual permakanan terlibat jelas mereka.

Sehingga berita ini ditulis masih ramai yang kurang menitikberatkan kebersihan perletakan makanan yang dijual secara terbuka tiap hari, isu kesedaran orang ramai berkaitan kebersihan makanan juga terus kebelakang umpama sambil lewa tanpa menilai  cara cara perletakan makanan pihak pedagang.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan