Ahad, 25 Februari 2024

PRN SABAH SIAPAKAH RAKYAT PILIH?

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Sabah. Menjelang PRN akan datang rakyat negeri ini masih dalam teka teki siapakah pilihan mereka bagi menerajui kerajaan negeri Sabah yang berwibawa tegas dan berani mendepani cabaran peningkatan kos sara hidup warga miskin. 

Masa Kini Sabah diterajui oleh Kerajaan Gabungan Rakyat Sabah dengan campuran PAS dan SAPP Adun dilantik dua dua didalam Gabungan Perikatan Nasional (PN), namun apakah PAS dan SAPP akan menyokong GRS atau Perikatan Nasional selepas DUN Sabah dibubarkan atau akan bersama PN bertanding di DUN Sabah.

Bagi BN dan PH berserta KDM dan WARISAN apakah wujud persefahaman mereka bagi membahagi kerusi 73 DUN demi langkah meraih sokongan pengundi Sabah, perpecahan mereka dalam mendepani GRS bakal memberi kemenangan Gabungan Parti lawan apa tak lagi bertembung sesama sendiri kelak.

Gerak kerja perlu dilakukan bagi memberi kefahaman seluruh rakyat jelata sebelum Bubar DUN Sabah jika parti parti yang bertanding mahu menang dalam PRN Sabah akan datang. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan