Khamis, 15 Februari 2024

GELAGAT PARKING SUKA HATI

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Sabah. Perbuatan meletak kenderaan menghalang laluan jalan lurus antara yang kerap dilakukan sebilangan pemandu
kenderaan dipelusuk negeri ini bagai tak kisah menghalang orang lain. 

Pemandu seumpama dilaporkan warga setempat sombong  sehingga tidak mendengar nasihat masyarakat sekeliling, tidak mungkin pemandu kenderaan serupa terlupa undang undang cara  meletak parking kenderaan  mereka terutama kawasan jalan yang lurus dan sempit. 

Demikian rungutan pengguna jalan raya negeri Sabah dikawasan sempit dan lurus kerap terhalang akibat perbuatan golongan individu meletak kenderaan sesuka hati, mereka juga terlalu ego dan penting diri sendiri sehingga tidak boleh ditegur oleh orang lain melainkan golongan petugas beruniform dan pihak berkuasa tempatan.

Menyentuh golongan yang suka menghalang lalu lintas, kebanyakan mereka adalah seringkali bergaul mesra dengan orang orang asing, budaya mereka dipercayai mula  diresapi dengan orang asing sehingga terlupa dengan undang undang yang menghalang boleh didenda jika sabit kesalahan.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan