Rabu, 3 Julai 2024

KANAK KANAK PEMINTA SEDEKAH

Oleh. Gifkir Aming

Sabah. Pelik tapi benar sebilangan orang didalam negeri ini dilaporkan lebih suka bermuka dengan warga asing berbanding serumpun rakyat Malaysia, sesekali orang asing atau pendatang asing tanpa 

 izin ditatang berbanding rakyat serumpun Malaysia apa tak lagi terlibat didalam industri perniagaan pastinya  akan dijauhi tanpa maauk akal.

Antara luahan sebilangan warga asli dalam negeri ini dalam pertemuan kru Media Terkini  Harian Kuala Lumpur dekat sini hari ini, mereka mendakwa terlalu ramai kanak kanak dan warga dewasa bergerak meminta sedekah dipelusuk bandar dan pekan dimana sebilangan tidak mempunyai dokumen ujar mereka.

Sebilangan orang asli dalam Sabah mendedahkan peminta sedekah berkenaan tidak ramai boleh bercakap didalam  bahasa  Melayu, namun ramai juga bersimpati mereka entah apa puncanya mereka bagaikan terpukau menghulur pelbagai bantuan mereka yang tidak berdokumen terang orang asal Sabah. 








Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan