Selasa, 9 Julai 2024

SABAH RAJA IKLAN TAMPAL

Oleh.  Jusupi Anak Kurdi

Sabah. Setiap pelawat dalam negeri ini hairan  bila melihat Iklan Tampal dimerata tempat bagai mereka (pengiklan) tidak ada cara lain melakukan promosi  perniagaan mereka. 

Iklan Tampal bukan sahaja dibandar malah ia turut dikesan sekitar pekan sebagai langkah mempromosi perniagaan secara muda dan percuma.

Kes seumpama berlaku sejak sekian lama walaupun pelbagai  cara yang ada dan lebih meluas seluruh negara namun ramai memilih iklan tampal dengan jimat kos jelas penduduk Sabah yang ditemui.

Iklan Tampal bukan sahaja pilihan peniaga kecil malah turut diamalkan golongan peniaga besar besaran, iklan seumpama memiliki pelbagai risiko menurut pandangan golongan aktivis masyarakat yang kerap menemui golongan pelanggal Iklan   Bertampal. 

Apapun golongan pengiklan serta pelanggan saling berwaspada  agar tidak ada yang menjadi mangsa  pada setiap iklan  berisiko didalam jangkamasa panjang. 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang 





 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan