Khamis, 18 Julai 2024

PERBEZAAN PENIAGA DUA KAWASAN

Oleh. Basron Kirwan 

Kuala Lumpur. Ramai peniaga 
 sekitar tanah 

Melayu sangat akrab dengan akbar penyiaran berlesen berbanding dengan sebilangan warga Sabah umpama menjauhi pihak akbar. 

         Antaranya peniaga kelulut dengan peniaga pelbagai jenis makanan sangat jauh perbezaan mereka, kedua dua jenis perusahaan ini sangat baik disiarkan dalam akbar demi tontonan semua orang berbilang bangsa dan agama namun Sabah banyak membisu.

            Kru Media Terkini yang menjelajah nusantara merungkai konsep pengiklanan akbar harian mendapat pelbagai pandangan orang ramai, kebanyakan peniaga termasuklah Sarawak yakin dan komited dalam penyiaran akbar namun negeri Sabah kurang memberangsangkan didalam akbar harian.

          Sebilangan warga Sabah juga tidak mengenali beberapa akbar dari luar negeri tersebut walaupun setiap hari  bersiaran, ia jelas mereka kurang peka dengan penyiaran akbar didalam dan luar negara berbanding sebilangan warga nusantara.

           Antara pendedahan sebilangan pembaca Media Terkini  seluruh nusantara bagi merungkai sokongan masyarakat terhadap akbar penyiaran dalam era 2024 ini.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan