Ahad, 28 Julai 2024

BERBUDI PADA TANAH NAMPAK HASILNYA

Oleh. Koijul  Hairol

Berapa ramai warga muda mudi masa kini memandang generasi muda mudi jika berbudi pada tanah konon nya tidak setaraf dengan mereka berjawatan tinggi.

Kes seumpama didedahkan oleh beberapa jejaka yang mengusahakan tanah kerap dipandang sinis gadis gadis kota segala kerjaya mereka, tidak hairan lah jika petani muda langsung  tidak menghiraukan mereka bila berjumpa apa tak lagi jika jejaka muda petani cuba mendampingi mereka. 

    Sebahagian delema petani muda dalam zaman IT masa kini masih ada gadis kota tidak menghormati jejaka muda bertani dengan keringat sendiri, kes seumpama dipercayai ramai jejaka meninggalkan tanah pertanian dikampung halaman masing mading bagi berkerja di bandar bandar besar.

      Pandangan sebilangan gadis kota memperli jejaka yang berbudi pada tanah wajar ditolak ketepi masa kini berikutan sudah ramai yang berjaya, malahan terdapat gadis gadis kota yang tersesat jauh sehingga sukar kembali kepangkal jalan akibat diperdaya lelaki kota yang tidak  bertanggongjawab.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Akbar Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan