Selasa, 9 Julai 2024

UPACARA MIRING DILAKUKAN

Oleh. Jusupi Anak Kurdi  

Limbang. Kehilangan anggota tentera selama 17 hari dihutan sempadan diper-

cayai disembunyikan oleh penunggu hutan sempadan, pencarian pakar pakar dari pelbagai unit terpilih hampir hampir gagal namun atas doa umat Islam serta pakar ilmu batin orang Iban maka tentera rerbabit muncul didalam keadaan yang lemah.

Dalam dunia yang moden ini masaalah penunggu hutan tidak boleh diketepikan walaupun tidak boleh terlalu taksub dengan kewujudan nya, semua lapisan masyarakat harus tahu bahawa mahluk ghaib juga wujud dan sentiasa beradap penuh sopan semasa didalam hutan apa tak lagi generasi muda mudi.

Mujur lah semua daya usaha pencarian terkumpul antara doa umat Islam serta Upacara  Miring adat tradisi suku Iban akhirnya tentera berkenaan kembali ditemui oleh kumpulan pencari. 

Perasaan anggota tentera sempadan hilang berkenaan baru 2 hari walaupun beliau sudah 17 hari hilang didalam hutan sempadan Limbang.



Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan