Sabtu, 27 Julai 2024

ISU WANITA DAN KANAK KANAK HILANG

Oleh. Basron Kirwan

Kuala Lumpur. Masyarakat dalam negara ini wajar membentuk maufakat bagi mencegah isu kehilangan wanita dan kanak kanak yang kian merunsing masa kini. 

         Isu kehilangan kanak kanak dipercayai berpunca dari sikap 
 

kurang ambil kisah masyarakat sekeliling tentang kanak kanak yang berjalan diluar pengawasan ibu bapa mereka, manakala wanita seringkali dilaporkan terpedaya dengan undangan dilaman sosial  keluar menemui seseorang bersendirian tanpa mempercayai nasihat rakan rakan mereka.

            Semua ini terjadi dilaporkan berpunca namun kurang menjadi perhatian semua warga dalam dan luar negeri akibat terlalu bergantung sangat dengan pasukan keselamatan, jika semua warga Malaysia tekad bersatu hati  dalam menjaga semua isu didalam dan luar rumah masing masing pastinya kes kanak kanak dan wanita hilang mampu dicegah.

             Pengguna laman sosial meragukan juga wajar disedari supaya semua program tawaran samar mampu diketepikan pada peringkat mula mempengaruhi mangsa, hanya permaufakatan dan kerjasama semua orang didalam kediaman mahupun ditempat terbuka laluan awam harus lah ditolak ketepi bagi mengelak jenayah berlaku.





Nota. Dilarang  membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan