Ahad, 7 Julai 2024

TERSEBAR MELUAS KESIHATAN PERLU TAHU

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Tumbuhan ini disebarkan ubat ampuh terhadap penyakit melebih tiga serangkai yang disebarkan watsap group dan laman sesawang persendirian hampir setiap hari.

Menurut beberapa warga emas yang ditemui tidak salah menggunakan ramuan seumpama namun perlu bertanya dahulu kepada hospital perubatan kerajaan, selain dari itu berapa ramai yang tahu sukatan penggunaan herba perubatan tradisional seumpama agar tidak melebihi dos kepenggunaan soal mereka semasa ditemui.

Wargatua juga menjelaskan jika mencari tumbuhan herba pasti mempunyai doa mengikut kepercayaan agama masing masing, tidak hairan lah jika tersilap petik tumbuhan herba ianya mampu memudaratkan kesihatan golongan pesakit itu sendiri tegas mereka.

Sama sama berwaspada dengan apa juga kaedah yang dikongsi demi memelihara  kesihatan tanpa terpengaruh dengan apa yang diperolehi tanpa merujuk pakar perubatan kerajaan terlebih dahulu.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan