Khamis, 25 Julai 2024

JALAN MASIH TAK SEMPURNA

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Penduduk luar bandar orang asli dalam negeri ini keciwa dengan kegagalan kerajaan mengaspal jalan raya penghubung perkampungan mereka. 

         Isu jalan raya terbiar dikawasan luar bandar dalam negeri ini dilaporkan bukan perkara baharu malah telah berkekalan sejak sekian lama, tidak hairan lah ramai penduduk orang asli negeri ini berpecah pecah sokongan parti politik akibat rasa keciwa dengan pemimpin parti politik setempat. 

           Selain dari kegagalan memperbaiki jalan raya terlibat banyak juga warga miskin Sabah gagal mendapat rumah bantuan kerajaan, bayangkan lah merdeka sejak 1963 namun jalan raya luar bandar masih jauh ketinggalan apa tak lagi impian rumah rakyat termiskin jauh sekali diperolehi.

             Pendedahan ini diharapkan kerajaan Pusat Madani dapat turun padang ke perkampungan luar bandar bagi melakukan tinjauan sebenar secara senyap agar dapat melihat sendiri kedhaifan rakyat asli Sabah hadapi. 







Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan