Khamis, 18 Julai 2024

KEMUSNAHAN GAGAL DIBENDUNG

Oleh. Huzera Ben

Gaza. Kemusnahan dan Korban Bunuh serangan zionis Israel di Gaza dan Rafah terus mening-
 kat tanpa ada 

negara  mampu menghentikan nya. 

        Laungan selamatkan Gaza oleh masyarakat 

dunia bagai tidak dihiraukan oleh seluruh dunia sehingga hari ini, malah zionis Israel sangat angkuh memusnahkan rumah rumah warga Plastine dan membunuh wanita dan kanak kanak di Gaza hampir tiap hari. 

          Bayangkah penduduk Gaza dan Rafah bukan sahaja kehilangan keluarga tersayang malah rumah mereka juga hanur menyembah bumi, bagaimana negara negara seluruh dunia membiarkan keganasan dan keangkuhan zionis Israel bentang penduduk Gaza dan Rafah.

             Tangisan kanak kanak yang kehilangan orang tua dan rumah sangat menyentuh hati sesiapa juga mendampingi mereka merenung jauh, kemana kah halatuju nasib mereka dimasa akan datang akibat kezaliman zionis Israel yang tidak ada tempoh bila mereka menghentikan  serangan ke Gaza dan Rafah. 

             Mampukah pejuang Hamas, Hizbollah dan  Alqassam  mempertahankan warga Plastine di Gaza dan Rafah masih sukar ditafsirkan, namun keazaman pejuang  tersebut bagi memberi tentengan Zionis Israel masih berterusan dalam kesedarhanaan kelengkapan mereka berbanding Israel canggih peralatan nya.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan akbar Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor 

         

Tiada ulasan:

Catat Ulasan