Isnin, 8 Julai 2024

PEJUANG HIZBOLLAH TERLATIH

Oleh. Huzera Ben

Gaza. Pejuang Hizbollah, Hamas dan AlQassam tidak akan tunduk dengan pembunuhan israel  terhadap orang ramai rakyat Plastin sekitar Gaza dan Rafah setiap hari, semakin ramai orang awam terbunuh semakin meningkat serangan berganda pejuang Islam keatas temtera Israel hingga hari ini. 

Kepakaran pejuang Islam sekelip mata menghilang  didalam tanah yang mereka rancangkan bertahun tahun lamanya, terowong dalam tanah ini yang dibina penuh teliti golongan pejuang Islam di Gaza dan Rafah  tidak langsung tunduk tekanan perang Israel.

Israel  dilaporkan bijak memutarbelit kata kata berhubung pembebasan tahanan namun Israel tidak mematuhi  segala perancangan awal, lehih memilukan gencatan senjata yang dicanang terus menerus membedil Gaza dan Rafah sehingga puluhan orang terkorban tiap hari.

Sehubungan dengan paparan ini dunia  maju serta membangun harus bersatu membidas kekejaman mereka terharap  rakyat awan Plastine, segala jiwa rakyat Plastine yang tidak berdosa harus dijaga bersama kearah jangkamasa yang panjang serta  lebih aman damai hidup mereka.

 





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan