Khamis, 11 Julai 2024

AJARAN SESAT MUDA BERGERAK

Oleh. Basron  Kirwan

Kuala Lumpur. Setiap ajaran sesat yang beroperasi dalam negara ini pelik menjadi ikutan semua lapisan peringkat usia dan kedudukan, malah kebanyakan pelancong lur negara cendeeung  mengamalkan sesuatu ajaran sesat tanpa rasa bersalah  dengan perbuatan mereka. 

Terbaru warga asing datang ke Malaysia dilapor mengaku Imam Mahadi  sambil mengajar keagamaan tanpa tauliah dari JAKIM, individu terlibat sudah pun ditahan pihak berkuasa tempatan sebagai siasatan dan tindakan lebih lanjut namun dipercayai pengikutnya masih ramai diluar sana.

Warga Malaysia perlu berhati hati dengan sebarang ajaran dari luar negara demi mengelak terpengaruh dengan sebarang ajaran sesat, semua warga harus merujuk kepada JAKIM  jika wujud kumpulan warga asing yang  mengaku guru agama tanpa tauliah dari pihak berkuasa agama setiap masa.
 
SIAPA MENUNGGANG INI? 

Oleh.Jusupi Anak Kurdi

Parlimen Sepanggar. Melihat sebilangan warga yang
Motorsikal  bukan sahaja tidak memakai topi Helmet malah mereka juga menunggang melawan arus.

Tindakan seumpama dilaporkan menjadi amalan warga asing akibat terbawa bawa budaya dari negara asal mereka tanpa takut dengan perundangan dinegara Malaysia.

Menurut penduduk tempatan yang ditemui, penunggang Motorsikal seumpama langsung tidak boleh ditegur memandangkan mereka bersifat Panas Baran, hanya pasukan PDRM Sahaja yang boleh mendepani tingkah laku mereka walau dengan apa cara sekalipun tegas warga tempatan.




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan