Isnin, 22 Julai 2024

SEKATAN PIHAK BERKUASA PERLU DIKEKALKAN

Oleh. Gifkir Aming 

Kota Kinabalu. Sekatan jalan pihak berkuasa tempatan dibus stop Inanam hari ini perlu diteruskan terutama bus bus mini yang terlalu banyak masaalah disetiap perhentian bus.

         Pemandu bus mini yang sentiasa berbaris  disetiap bus stop bagi menguasai perhentian terlibat  dari bus mini lain demi mengaut penumpang seorang diri, semua pihak berkuasa wajar menggandakan usaha memantau setiap pemandu bus mini terutama golongan yang hanya menyewa bus mini orang lain tanpa kesedaran.

         Antara pemandu bus mini yang  meragukan pengguna pengangkutan awam adalah penyewa bus mini dengan permit dari orang lain, sikap golongan terlibat  dilaporkan ganjil sebab ada kesombongan sedikit berbanding dengan pemilik bus dan permit sendiri serta memandu sendiri ujar orang ramai.

            Semua orang asal Sabah perlu bersatu  bagi memastikan semua pemandu bus mini yang tidak sah sebenar  berbanding pemilik  bus mini dan permit sebenar, hanya kerjasama orang ramai bersama pihak penguatkuasa tempatan sahaja yang mampu membendung penyalahgunaan lesen dan permit bus mini diseluruh Kota Kinabalu.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan