Rabu, 17 Julai 2024

ADA KUMPULAN PARTI POLITIK NAFI GUNA WANG?

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Sabah. Sebilangan pemimpin parti politik baharu dilaporkan cuba 
 menafikan pengg-
unaan wang bagi ahli atau penyokong parti yang diarah melakukan kerjaya parti mereka secara guna tenaga dan belanja sendiri. 

             Langkah golongan terlibat didedahkan sebilangan penyokong parti berkenaan, yang merasakan parti terlibat sekadar memperalatkan penyokong parti berkerja, namun dinafikan bergaji konon nya mengelak politik wang dalam perjuangan parti mereka.

             Menurut penyokong parti yang diarah oleh golongan pemimpin parti berkenaan mencari ahli ahli baharu, bergerak mendapat ahli serta menggunakan kos perbelanjaan bergerak dengan kenderaan serta makan minum ditanggong sendiri keluh mereka.

            Malah pemimpin parti baharu berkenaan mungkin menganggap golongan petugas yang disuruh mencari ahli ahli baru kerja sukarela, tidak mungkin ada orang berkerja keatas parti politik bergerak secara percuma menggunakan pengangkutan serta makan minum dengan wang sendiri ujar mereka.

             Slogan menghindari Politik Wang  Dalam Parti tidak terpakai bagi orang yang disuruh berkerja demi mendapat ahli dan penerangan parti, jika ini slogan yang dimainkan sebilangan pemimpin parti baharu mungkin rakyat awal awal lagi membuka langkah seribu jelas penyokong parti terlibat.

           Apapun parti politik yang muncul terbaharu dengan slogan menjauhi Politik Wang harus Ingat Gaji Orang Yang Disuruh Kerja bukan percuma, kenderaan guna minyak dibeli, makan minum masa berkerja untuk parti harus dibayar  ini kan pula kerja tanpa gaji terang penyokong parti berkenaan.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga dalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor





       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan