Isnin, 22 Julai 2024

MASIH ADA ORANG SABAH PRIHATIN

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Dalam situasi warga berlumba lumba menceburi bidang perniagaan demi mengaut keuntungan sama ada dibandar atau luar bandar, masih ada juga masyarakat  berniaga takut pada hukum riba mengaut keuntungan berganda ganda tanpa  disedari golongan peniaga. 

           Terdapat penjual buah Bambangan dengan kadar harga yang termurah dalam nota RM0.50 sen sebiji, berbanding dengan sebilangan orang yang menjualnya sehingga RM5.00 sebiji, tidak hairan lah  ramai orang yang  tertanya tanya mengapa terlalu ramai yang menceburi perniagaan diluar kawasan sumber pengetahuan  masyarakat setempat. 

WANITA MISTERI BERGADUH

Oleh. Gifkir Aming 

Isu wanita bergaduh akibat lelaki yang bermain kayu tiga dengan wanita lain melibatkan wanita orang asing menakut kan.
Seharusnya wanita perlu berkawal perasaan berbanding menaruh dendam cemburu walau siapa sekalipun wanita, ianya tidak akan berlaku permainan kayu tiga jika setiap lelaki tidak terburu nafsu dengan wanita lain. 

             Setiap wanita tempatan harus mengawal diri dari cemburu wanita asing  bagi permainan cinta tiga segi lelaki kesayangan apa tak lagi bergelar suami, hanya kekuatan diri serta semangat jati diri bagi mempertahankan kerukunan rumahtangga mampu melindungi perasaan syakwasangka terhadap orang lain.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan akbar Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan