Sabtu, 27 Julai 2024

BENARKAH PARTI BARU MUDA LULUS?

Oleh. Norsham Haji Tukirin 

Sabah. Penduduk negeri ini bakal terpecah sokongan parti politik jika semua parti yang didaftarkan lulus oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia.

             Antara disebut parti politik baharu dalam Sabah ialah Parti Sedar, Parti Impian Sabah, Parti  Bersama Orang Sabah dan Parti Rumpun Sabah yang dilaporkan mula menyusun langkah meraih sokongan rakyat negeri ini, berdasarkan semua slogan parti politik Sabah berjuang membela rakyat jelata sejak kebelakangan ini mampukah ianya direalisasikan jika segolong pvc paip pun sukar memberi ujar penduduk negeri ini. 

            Dalam konteks terbaharu ini kru Media Terkini menerima gambar kosong dipercayai susunan sebuah parti politik yang baru didaftarkan, tidak ada makluman terperinci sama ada parti berkenaan sudah diluluskan atau sebaliknya dari Jabatan Pendaftar Pertubuhan Kuala Lumpur atau sebaliknya.

            Semua parti Sabah yang dikemukakan pada Jabatan Pendaftar Pertubuhan merupkan berjuang ke Sabahan semata mata, jauh sekali menghulur sebarang bantuan yang dikehendaki orang miskin luar bandar yang jauh entah sampai menjadi pemimpin.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini, tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Editor

         
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan