Isnin, 15 Julai 2024

RAMAI WARGA TIDAK TAHU MEREKA

Oleh. Jusupi Anak Kurdi

Ramai masyarakat tidak tahu siapa mereka yang meminta sedekah ini akibat kurang bertanya kepada mereka yang tahu kedudukan nya.

      Kumpulan peminta sedekah ini dilaporkan warga asing dan ada juga golongan pelancong 
 yang mengambil ke-

sempatan mengaut wang ringgit diseluruh negara.

        Berapa jumlah peminta sedekah setip hari diseluruh negara sehingga  orang ramai tidak sedar lambakan peminta sedekah terlalu ranai, operasi tangkapan seluruh Semananjung Malaysia dapat dilihat namun bagaimana diseluruh negeri Sabah saban hari bergerak meraih simpati. 

         Menurut maklumat orang Sabah, majoriti peminta sedekah di Sabah berbadan sihat tidak kira wanita dan lelaki, amat mengelirukan apabila golongan terlibat membawa anak anak kecil bagai dilatih meminta sedekah dengan bebas ujar mereka.

         Semua kumpulan peminta sedekah ini wajar disedari seluruh rakyat Malaysia sejauh manakah kewajiban mereka meminta sedekah apa tak lagi pelancong dan warga asing, penduduk Malaysia harus bijak menyalurkan sedekah dikalangan memerlukan dan bukan keatas pelancong dan orang asing yang mengambil kesempatan dinegara ini.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan