Sabtu, 27 Julai 2024

SIAPA MAMPU HUKUM ISRAEL

Oleh. Huzera Ben 

Lubnan. Sebilangan warga Plastine mempersoalkan 
 kuasa mana lagi 

mampu menghukum kekejaman Israel masa kini?. 

       Hampir Saban hari  mereka (Israel) menyerang Gaza dan Rafah membunuh, mencedera dan memusnahkan rumah kediaman rakyat Plastine, namun negara negara kuasa besar masih gagal menghentikan kekejaman  Israel  terhadap rakyat Plastine yang langsung tidak bersalah akui penduduk Gaza dan Rafah.

          Nasib penduduk Gaza dan Rafah setiap hari umpama menunggu maut dalam serangan Israel tanpa memilih wanita dan kanak kanak, mereka Israel tidak menghiraukan tangisan anak anak dan wanita yang bergelimpangan akibat serangan tentera zionis Israel di Gaza dan Rafah.

              Laungan masyarakat seluruh dunia berarak mendesak negara negara berkuasa vetor menghukum Israel agar berhenti menyerang Gaza dan Rafah, namun negara negara berkuasa vetor seluruh dunia dilaporkan hanya menonton melihat apa akan kesudahan serangan Israel keatas bumi Plastine berkenaan.

             Israel juga mula menyasarkan serangan ke Lubnan dengan menyasarkan Hizbollah  dan Houthi yang pakar didalam aspek peperangan, Hizbollah dan Houthi sudah berulangkali memberi amaran kepada Israel agar menghentikan serangan keatas Gaza dan Rafah namun tidak dihiraukan.

            





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan, pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan